Kimola Bülten #63: Oynaya oynaya alın tüketiciler!
İletişim ve araştırma profesyonelleri için hazırlanan içgörüler, tüketicileri anlamaya yönelik araştırmalar ve tüketici verilerinin kullanım dünyası ile ilgili bu haftanın öne çıkan haberleri sizlerle!
Oyunlar tüketiciyi çekiyor
Bluedot'un 1.508 Amerikalı tüketiciyle yaptığı araştırma, mobil siparişte istikrarlı bir artış olduğunu ve restoran markaları için mobil girişimlerin kritik önemini ortaya koyuyor. Araştırmanın öne çıkan verilerine göre, daha fazla restoran müşterisi mobil cihazlara dokunuyor ve üçte biri (%35) üç ay öncesine kıyasla mobil uygulamalarla daha fazla sipariş veriyor. Restoran uygulamalarını kullanmayan tüketiciler ise; eksik menü öğelerini (%47), soğuk yiyecekleri (%45), uzun bekleme süresini (%42) ve verimsizliği (%41) bu uygulamaları kullanmama nedeni olarak öne sürüyor. Öte yandan, tüketicilerin %52'si sosyal medyanın uygulama indirmelerini ve kullanımlarını etkilediğini ve dörtte birinden biraz fazlası (%27) fırsat ve kupon bulmak için sosyal medyayı kullandığını söylüyor. Araştırmanın dikkat çeken bir başka verisine göre, marka bir oyun veya yarışma sunuyorsa, tüketicilerin %52'si bir restoranla etkileşim kurma olasılığının daha yüksek olduğunu ve %24'ü markanın uygulamasını indirdiğini belirtiyor.
Gençlerde e-sigara kullanımı bir sorun
ABD Gıda ve İlaç İdaresi ve ABD Hastalık Kontrol ve Önleme Merkezleri'nin (CDC) Amerika’da 279 okuldan 20.413 öğrencinin verilerini analiz ettiği “2021 Ulusal Gençlik Tütün Araştırması”na göre, ABD’deki lise öğrencilerinin %11,3’ü ve ortaokul öğrencilerinin %2,8’i e-sigara kullanıyor. Halihazırda e-sigara kullanan gençler arasında en yaygın kullanılan e-sigara cihazı türü tek kullanımlık ürünler (%53,7) olurken, bunu önceden doldurulmuş veya yeniden doldurulabilir kapsüller/kartuşlar (%28,7) takip ediyor. Ayrıca, e-sigara tüketicilerinin %84,7'si aromalı e-sigara kullandığını belirtiyor. Genel olarak, en yaygın kullanılan aroma türlerinin başında ise, meyveler geliyor. Bu da aromalı e-sigaraların, gençler arasında son derece popüler olduğu gösteriyor.
Herkes biraz casustur
YouGov’un 2.195 Britanyalı ile gerçekleştirdiği Casusluk Araştırması, Britanyalıların Birleşik Krallık'taki casuslar hakkında nasıl hissettiklerini ve bireysel olarak yaptıkları günlük casusluğu ele alıyor. Çalışmanın dikkat çeken bulgularına göre Britanyalıların %43'ü, casusluğun onurlu bir iş olduğunu ve yaklaşık yarısı (%47) İngiltere'nin güvenlik servislerinde çalışmaya sıcak baktıklarını söylüyor. Öte yandan, 4’te 1’i (%25) kulak misafiri oldukları konuşmaları aktif olarak dinlediklerini ve %14'ü o kişinin haberi olmadan birini gizlice kaydettiğini söylüyor. Genel olarak, her 10 İngiliz'den 4’ü (%40) kendilerini meraklı olarak tanımlarken, erkeklere (%29) kıyasla önemli ölçüde daha fazla kadın (%51) meraklı olduğunu kabul ediyor. Ayrıca, her 10 kişiden 6’sı (%61) kendilerini ketum olarak görüyor ve yaklaşık yarısı (%49) mezara götürmeyi düşündükleri bir sırrı olduğunu söylüyor.
Tek bir tür mobil oyuncu yoktur
AdColony ve GWI tarafından ABD’de 1.044 katılımcı ile gerçekleştirilen araştırma, mobil oyuncuların kimler olduğunu, nasıl zaman geçirdiklerini ve mobil oyunlara yaklaşımlarını inceliyor. Araştırmanın öne çıkan verileri, ABD'li tüketicilerin %49'unun kararlı oyuncular olduğunu, yani günde en az bir kez mobil oyun oynadıklarını ortaya koyuyor. Araştırmanın verileri mobil oyunları yalnızca gençler oynar klişesinin aksine, 18-24 yaş arası kullanıcıların yarısından fazlasının, 35-54 yaş arası tüketicilerin ise %53'ünün her gün mobil oyun oynadığını gösteriyor. Öte yandan, katılımcıların oynamayı en çok tercih ettiği oyun türü %63 ile puzzle olurken, bunu %42 ile kelime oyunları, %31 ile strateji oyunları takip ediyor. Araştırmanın bir başka önemli bulgusuna göre, mobil oyuncuların %64'ü işe giderken, evde, molalarda zaman geçirmek için, %63'ü eğlence için, %59'u da rahatlamak ve gevşemek için oyun oynuyor.
Tüketiciler kolay ve hızlı deneyimler talep ediyor
Ping Identity’nin beş ülkeden 3.400 tüketiciyle yaptığı çalışma, kişisel gizlilikten ödün vermeden kolay ve sorunsuz çevrimiçi deneyimlerin önemini vurguluyor. Araştırmanın önemli çıktılarına göre çevrimiçi tüketicilerin %56'sı, oturum açmak çok sinir bozucu olduğunda çevrimiçi bir hizmeti terk ettiğini söylüyor. Ek olarak, tüketicilerin %63'ü, kimlik doğrulamasını önemli ölçüde kolaylaştıran bir rakip için çevrimiçi bir hizmetten ayrıldığını belirtiyor. Hal böyle olunca tüketicilerin %46'sı şifreler konusunda çözüm sunan bir hizmet veya site kullanmayı tercih ediyor. Öte yandan, araştırmaya katılanların %85'i çevrimiçi hizmetlerin kişisel bilgilerini nasıl paylaştığını bilmek istiyor. Ancak tüketicilerin %72'si, bunu öğrenmenin zor olduğunu düşünüyor.
İlginç Bilgiler
Bir makalede kullanılan yazı tipinin Comic Sans ve Helvetica gibi yazı tiplerinden ziyade Baskerville olması durumunda; okuyucuların o makaledeki argümanlara katılma olasılıkları daha yüksek.