Kimola Bülten #84: Bi'de şöyle deneyelim.
İletişim ve araştırma profesyonelleri için hazırlanan içgörüler, tüketicileri anlamaya yönelik araştırmalar ve tüketici verilerinin kullanım dünyası ile ilgili bu haftanın öne çıkan haberleri sizlerle!
Tüketiciler yeni deneyimler arıyor
Dijital bankacılık endişe veriyor
Entrust’ın 9 ülkede 1.350 tüketiciyle gerçekleştirdiği bir araştırma, tüketicilerin modern bankacılık tercihlerini ele alıyor. Araştırmanın dikkat çeken verilerine göre, katılımcıların %88'i bankacılık işlemlerini bir şekilde çevrimiçi yapmayı tercih ettiklerini söylüyor. Bununla birlikte, %59'u banka uygulamalarını kullanmayı tercih ederken, %29'u masaüstü web tarayıcısını tercih ettiğini belirtiyor. Öte yandan, katılımcıların %90'ı bankacılık uygulamaları dijital hale geldikçe dolandırıcılık olaylarından daha fazla endişe duyduklarını söylüyor. Tüketicilerin ödeme yöntemleri söz konusu olduğunda ise, çipli kredi/banka kartlarının (%50) en çok tercih edilen ödeme yöntemi olduğu görülüyor.
Kadınlar kendini güvende hissetmiyor
YouGov’un Birleşik Krallık’ta 3.361 katılımcı ile gerçekleştirdiği bir araştırma, kadınların günlük aktiviteleri gerçekleştirirken ne sıklıkla kendilerini güvensiz hissettiklerine mercek tutuyor. Araştırmanın öne çıkan verilerine göre, neredeyse on kadından yedisi (%66) geceleri eve yürürken kendilerini güvensiz hissettiklerini söylüyor. Bunun yanı sıra, kadınların yarısından fazlası (%53) taciz veya cinsel saldırı ile karşılaşma riskini azaltmak için bazen dışarı çıkmaktan kaçındığını söylüyor. Öte yandan, kadınların neredeyse yarısı (%45) toplu taşıma araçlarında, her on kadından dördü (%38) ise takside yalnızken kendini güvende hissetmediğini belirtiyor.
Hepimiz gamer olduk
Google tarafından desteklenen ve Newzoo tarafından aralarında Türkiye’nin de yer aldığı 7 ülkeden 7.369 kişinin katılımıyla gerçekleştirilen araştırma, oyun sektörüne dair önemli içgörüler sunuyor. Araştırmanın öne çıkan verilerine göre, Türkiye'de oyuncular arasındaki cinsiyet dağılımı neredeyse eşit. Yaş açısından Türkiye'deki oyuncuların yaklaşık üçte ikisi 25-45 aralığında yer alıyor. Evden çalışma düzeni ile daha çok kendilerine ait vakte sahip olan tam zamanlı çalışanlar bu yaş grubunda çoğunluğu oluşturuyor. Öte yandan, 2021 yılı itibariyle oyuncular %26'lık bir artışla oyunları konsolda oynamayı tercih ediyor. Ayrıca, ülkemizde araştırmaya katılan oyuncular, haftada ortalama 15,7 saat oynuyor.
Değişmeyen tek şey, alışveriş yapmak
Shopkick’in tüketici davranışlarının 2021'den bu yana nasıl geliştiğini ortaya çıkarmak için 20.000'den fazla tüketiciyle yaptığı araştırma, tüketicilerin alışveriş yapma biçimlerini etkileyen faktörleri gözler önüne seriyor. Araştırmanın dikkat çeken verilerine göre, on tüketiciden sekizi (%81) fiyat artışları nedeniyle, satın alacağı ürünü indirime girene kadar bekleme olasılığının yüksek olduğunu söylüyor. Ayrıca %79'u, en sevdikleri markaların stokları azalırsa veya tükenirse bir sonraki en iyi seçeneği satın alacağını belirtiyor. Bu da tüketicilerin markalara olan sarsılmaz sadakatlerini gösteriyor.
İlginç Bilgiler
Sadece Amerika'da bir günde kullanılan pipetleri uç uca dizerseniz dünyanın çevresini ekvatordan iki kez dönebilirsiniz.